- Home /
- Electra /
- Ontsteking /
- Race Ontstekingen
Race Ontstekingen
-
Binnenrotor voor Minarelli (Euro 2) scooters zoals de Yamaha Aerox vanaf 2005. Compleet geleverd zoals op de afbeelding. Je kan de standaard, originele bobine gebruiken. Superlicht vliegwiel! Learn More€ 274,99
-
Ontsteking MVT Racing Piaggio/Gilera scooter. Hoge kwaliteit binnenrotor, met een erg plat vliegwiel. Vaste curve, daarom raden wij de MVT digibox aan, hierin zitten 3 curves. Dus heb je eigenlijk drie verschillende binnenrotors in één! Learn More€ 274,99
-
Ontsteking MVT Racing Peugeot scooter. Hoge kwaliteit binnenrotor, met een erg plat vliegwiel. Vaste curve, daarom raden wij de MVT digibox aan, hierin zitten 3 curves. Dus heb je eigenlijk drie verschillende binnenrotors in één! Learn More€ 223,49
-
MVT Digibox Racing Minarelli scooter. Deze Digimax werkt alleen icm. met de MVT binnenrotor. Er is keuze uit 3 verschillende curves. hiermee haal je dus eigenlijk 3 verschillende rotors in huis!! Daarnaast is het ook nog mogelijk om het ontstekingstijdstip DIGITAAL te in te stellen per graad! afstellen wordt zo wel heel makkelijk. Learn More€ 128,73
-
MVT Digibox Racing Peugeot scooter. Deze digibox werkt alleen icm. met de MVT binnenrotor. Er is keuze uit 3 verschillende curves. hiermee haal je dus eigenlijk 3 verschillende rotors in huis!! Daarnaast is het ook nog mogelijk om het ontstekingstijdstip DIGITAAL te verschuifen per graad! afstellen wordt zo wel heel makkelijk. Learn More€ 128,73
-
MVT Racing Bobine. Let op! behoort bij de MVT racing Binnenrotor! Learn More€ 32,08×
-
Ontsteking Bidalot/PVL Racing Minarelli scoot, digitale versie. Learn More€ 331,64
-
Ontsteking Bidalot/PVL Racing Piaggio scooter Learn More€ 595,32×
-
PVL digitale binnenrotorontsteking: Beste curve van alle standaard conventionele binnenrotorontstekingen (uitzondering van de programmeerbare) Compleet geleverd met: -spoel -rotor -bobine en cdi -bougiekabel -bougiedop -bevestigingsmateriaal Learn More€ 268,81×
-
Malossi ontsteking Minarelli Horizontaal. Race ontsteking welke compleet geleverd wordt met Malossi CDI en Malossi bobine. Daarnaast natuurlijk alle onderdelen om de ontsteking makkelijk te kunnen monteren, complete set! Met deze binnenrotor heb je geen verlichting meer op je scooter maar deze ontsteking is eigenlijk ook ontworpen voor circuit en sprint gebruik. De stator en grondplaat zijn geproduceerd door Sellettra en is daarom top kwaliteit. Deze Malossi / Sellettra ontsteking is makkelijk af te stellen. Standaard moet de vooronsteking op 1.55 mm afgesteld worden. Merk en artikelnummer: Malossi 5514690 Malossi 5518269
Learn More€ 468,63 -
Selettra binnenrotor ontsteking voor Minarelli scooters. Merk : Selettra Type : Binnenrotor ontsteking sellettra artikel nummer : UN11030 Compleet geleverd met: -stator (spoel) -rotor -grondplaat -bobine en cdi -bevestigingsmateriaal Passend op : Minarelli Horizontaal APRILIA: AREA 51 - GULLIVER - GULLIVER LC - RALLY - RALLY LC - SCARABEO - SR 50 - SR 50 H2O - SR 50 LC NETSCAPER - SR 50 LC STEALTH - SR 50 MOD. 94-95-96-97 - SR 50 WWW ATALA: CAROSELLO BENELLI: 491 GT - 491 RR - 491 SPORT RACING H2O - K2 - K2 H2O - NAKED 50 BETA: ARK - ARK LC - EIKON 50 ITALJET: DRAGSTER LC - PISTA-SCOOP 93 KTM: K 50 MALAGUTI: CENTRO SL - CIAK - F 12 DIGIT KAT EURO 2 (fase 1) - F 12 PHANTOM 2000 - F 12 PHANTOM H2O - F 15 FIREFOX H2O MBK: BOOSTER - BOOSTER R-ROCKET - BOOSTER 2004 - BOOSTER 2005 - BOOSTER TRACK 50 - FORTE - MACH G - NITRO H2O - OVETTO 50 MOTRON: STING - SYNCRO - THUNDER YAMAHA: AEROX H2O 2004 - BWS 2004 - BWS 2005 - BWS NEXT GENERATION - BWS ZUMA - NEO S 50 - SLIDER - SPY - WHY Type Artikel : Nieuw Trefwoorden : binnenrotor, ontsteking, seletra, selectra, selletra, sellettra, selettra, race ontsteking, Learn More
Normaal: € 237,91
Special Price € 226,60
-
Selettra binnenrotor ontsteking voor Piaggio / gilera scooters. Merk : Selettra Type : Binnenrotor ontsteking sellettra artikel nummer : PU11000 Compleet geleverd met: -stator (spoel) -rotor -grondplaat -bobine en cdi -bevestigingsmateriaal Passend op Piaggio & Gilera scooters : APRILIA: SR 2004-CARB (Piaggio motorblok) DERBI: GP1 LC GILERA: DNA 50 - EASY MOVING - RUNNER 50 - RUNNER SP - STALKER - STORM - TYPHOON PIAGGIO: DIESIS - EXTREM - EXTREM LC - FLY - FREE - LIBERTY (ruote alte) - MC2-98 - NRG MC3 - NRG-NTT-MC2 - QUARTZ - SFERA - SFERA RESTYLING - VESPA ET2 - ZIP - ZIP FAST RIDER - ZIP SP H2O - ZIP SP H2O MOD.2000 Type Artikel : Nieuw Trefwoorden : binnenrotor, ontsteking, seletra, selectra, selletra, sellettra, selettra, race ontsteking, piaggio rotor Learn More€ 229,67×
-
Selettra binnenrotor ontsteking voor Peugeot scooters. Merk : Italkit Selettra Type : Binnenrotor ontsteking sellettra artikel nummer : PE11000 Let op! bij deze binnenrotor vervalt de verlichting! Compleet geleverd met: -stator (spoel) -rotor -grondplaat -bobine en cdi -bevestigingsmateriaal Passend op Peugeot scooters (oa Speedfight) Type Artikel : Nieuw Trefwoorden : binnenrotor, ontsteking, seletra, selectra, selletra, sellettra, selettra, race ontsteking, peugeot rotor Learn More€ 229,67
-
Selettra binnenrotor ontsteking voor schakels met een Minarelli AM motorblok. Merk : Italkit Selettra Type : Binnenrotor ontsteking sellettra artikel nummer : AP11000 Let op! bij deze binnenrotor vervalt de verlichting! Compleet geleverd met: -stator (spoel) -rotor -grondplaat -bobine en cdi -bevestigingsmateriaal Passend op Schakels met een Minarelli AM blok Type Artikel : Nieuw Trefwoorden : binnenrotor, ontsteking, seletra, selectra, selletra, sellettra, selettra, race ontsteking, schakel binnenrotor Learn More
Normaal: € 236,88
Special Price € 216,30
-
Digitale binnenrotor van Stage 6 met 2 curves. Bestel hem alvast, dan heb je hem als een van de eerste in huis! Betere oppak, hogere vermogens. Deze rotor is door PVL gemaakt, en heeft dus een zeer goede bewezen kwaliteit Compleet geleverd met: -Stator (spoel) -rotor -grondplaat -bobine en cdi met 2 curves zelf in te stellen welke -bevestigingsmateriaal Type Artikel : Nieuw Learn More€ 391,38×
-
Digitale binnenrotor van Stage 6 met 2 curves. Uit voorraad leverbaar! Betere oppak, hogere vermogens. Deze rotor is door PVL gemaakt, en heeft dus een zeer goede bewezen kwaliteit Compleet geleverd met: -Stator (spoel) -rotor -grondplaat -bobine en cdi met 2 curves zelf in te stellen welke -bevestigingsmateriaal Passend op : scooters met een Piaggio motorblok Type Artikel : Nieuw Learn More€ 324,43×
-
Grondplaat voor de Stage 6 binnenrotor en andere PVL ontstekingen
Merk : Stage 6
Passend op : scooters met een Minarelli motorblokType Artikel : Nieuw Learn More
€ 40,26 -
Grondplaat voor de Stage 6 binnenrotor en andere PVL ontstekingen
Merk : Stage 6
Passend op : scooters met een Piagio motorblokType Artikel : Nieuw Learn More
€ 36,02 -
Massakabel voor stage 6 binnenrotor ontsteking.
Vervangingsdeel, mnaar ook te gebruiken voor andere ontstekingen
Passend op : scooters met een Stage6 digitale binnenrotor of andere PVL ontstekingType Artikel : Nieuw
Trefwoorden : massakabel Learn More
€ 19,42 -
Complete HPI Binnenrotor ontsteking Piaggio scooters. Watergekoeld (LC). Heb je een luchtgekoelde (AC) Piaggio scooter dan dien je een meenemer bij te bestellen. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, één van de betere ontstekingen voor Piaggio 2-takt blokken, zoals de Zip en Runner. Learn More€ 219,70
-
Digitale ontsteking (binnenrotor) HPI voor Minarelli Horizontaal. Complete race-ontsteking voor alle Minarelli scooters. Nieuwste type met variabele curve. Learn More€ 219,70
-
MVT Binnenrotor met licht, type MVT Premium digitaal. Race ontsteking voor Minarelli E2 Learn More€ 249,24
-
MVT Binnenrotor met licht. Race ontsteking voor Piaggio scooters als de Zip, Runner, Nrg etc. Learn More€ 278,08
-
MVT Binnenrotor met licht voor scooters met een Peugeot motorblok, zoals de Speedfight, Vivacity en meer. Learn More€ 297,65
-
MVT Binnenrotor met licht voor Derbi Senda Learn More€ 297,65
-
MVT Binnenrotor met licht voor o.a. Aprilia RS en alle andere schakels met een AM6 motorblok. MVT DD12 Learn More€ 249,24
-
Het monteren van deze ontsteking is erg eenvoudig dankzij de verstelbare pick-up. Het is dus niet nodig om de volledige ontsteking te demonteren. Het vliegwiel is CNC gefreesd uit een blok aluminium om een perfecte balans te garanderen. De ontsteking word geleverd met 4 verschillende mappings(curves), die aangepast kunnen worden aan jouw scooter. Dankzij de vier mappings is het mogelijk om met ieder type motor aan de slag te kunnen. Geschikt voor 50 cc Evolution maar ook voor 94cc Bigbore cilinders Learn More€ 370,78×
-
raceontsteking met licht Learn More€ 278,08
-
BInnenrotor race ontsteking voor brommers, met lichtspoel Learn More€ 249,24×
-
Malossi MHR Team 2 Binnenrotor Piaggio, nieuw van Malossi. De verbeterde versie van de bekende, gele binnenrotor ontsteking van Malossi. Merk en artikelnummer: Malossi 5519632 (Vervanger voor Malossi 5517975)
Learn More€ 439,70 -
Malossi MHR Team 2 Binnenrotor Minarelli, nieuw van Malossi. De verbeterde versie van de bekende, gele binnenrotor ontsteking van Malossi. Merk en artikelnummer: Malossi 5519630 (Vervangt Malossi 5518269) Learn More€ 395,70
-
MVT Binnenrotor met licht voor Puch Maxi, alle uitvoeringen. MVT Premium, compleet geleverd en met lichtspoel! MVT PREM27 Learn More€ 216,28
-
PVL digitale binnenrotor ontsteking voor Piaggio 2-takt motoren. Ook passend op Malossi C-one en RC-one carters. PVL heeft zich al jaren bewezen in de Duitse motorsport maar ook in Nederland kom je steeds vaker een PVL ontsteking tegen. Dat is niet voor niets natuurlijk. Hoge kwaliteit door Duitse productie. De PVL digitaal heeft door het variabele ontstekingsmoment (curve) een goed moment van ontsteken en een sterke vonk waardoor trekkracht toe kan nemen, mits juist afgesteld.
Learn More€ 339,70 -
Binnenrotor / Race ontsteking van HPI voor Runner 180 en Runner 125 2-takt motorscooters van Gilera. Learn More€ 219,70×
-
Dé HPI 2-Ten ontsteking voor Honda MT50 / MT80, Honda MB50 / MB80, Honda MTX, Honda MTX-SH, Honda NSR en Honda MBX. Complete set zoals op afbeelding geleverd. HPI Honda ontsteking met lichtspoel van 60 Watt. Learn More€ 243,06
-
HPI 210 voor de Gilera Runner 125 en 180cc. Compleet geleverd zoals op de afbeelding. Waarom deze HPI ontsteking? De HPI 2-Ten Ontsteking voor Piaggio 180 heeft een zeer mooie curve welke zorgt voor een superieure gasreactie. Learn More€ 219,98
-
PVL binnenrotor ontsteking voor Mianrelli 2-takt zoals Aerox, Jog, SR en Booster. Digitale ontsteking, ook passend op Malossi C-one en RC-one carters. PVL heeft zich al jaren bewezen in de Duitse motorsport maar ook in Nederland kom je steeds vaker een PVL ontsteking tegen. Dat is niet voor niets natuurlijk. Hoge kwaliteit door Duitse productie. De PVL digitaal heeft door het variabele ontstekingsmoment (curve) een goed moment van ontsteken en een sterke vonk waardoor trekkracht toe kan nemen, mits juist afgesteld.
Learn More€ 339,70
Race ontsteking scooter (binnenrotor)
Een 'race ontsteking' wat is dat eigenlijk? We leggen het hier uit, maar je koopt het ook goedkoop via onze webshop! Een race ontsteking is eigenlijk een andere benaming voor een 'binnenrotor ontsteking'. De term is voortgekomen uit de racerij, waar verlichting niet noodzakelijk is. Over het algemeen is dat namelijk het enige nadeel van een binnenrotor op je scooter: Je hebt geen verlichting meer. Althans, de ontsteking zelf kan geen stroom opwekken en dus zou je al met een los circuit via een accu je verlichting moeten aansluiten. Enkele merken, waaronder HPI, hebben binnenrotors met verlichting. Je kunt dan losse spoelen bij bestellen om zo alsnog stroom op te wekken waarmee de verlichting kan branden, of je een accu kan bijladen. Een binnenrotor zegt eigenlijk precies al wat het is; een rotor die 'binnen' de spoelen draait. Bij een 'normale' ontsteking draait de rotor (het vliegwiel) buiten de spoelen van de ontsteking, en dit zou je dis ook een buitenrotor kunnen noemen.
Een binnenrotor ontsteking is een type ontstekingssysteem dat wordt gebruikt in scooters en motorfietsen. Het is een onderdeel van het ontstekingssysteem dat verantwoordelijk is voor het regelen van het ontstekingsmoment van de verbrandingsmotor. In het geval van een binnenrotor ontstekingssysteem bevindt de rotor, die magnetisch is, zich intern in de behuizing van de ontsteking (spoel). Wij hebben scooter binnenrotors van PVL, Malossi, Polini, HPI en MVT.
Bij een scooter met een binnenrotor ontstekingssysteem wordt de rotor (vliegwiel) binnenin de behuizing van de ontsteking door de krukas aangedreven. Tijdens het draaien genereert de rotor magnetische velden, wat resulteert in een elektrische stroom in de spoel (stator / onsteking). Deze elektrische stroom wordt vervolgens gebruikt om de bougie te ontsteken, waardoor het mengsel van benzine en lucht, in de verbrandingskamer ontvlamt.
Het gebruik van een binnenrotor ontsteking biedt voordelen zoals een compact ontwerp en efficiënte energieoverdracht. Het is een gangbare technologie in veel scooters en motoren vanwege de betrouwbare, uitmuntende prestaties en onderhoudsgemak. Een binnenrotor ontsteking kun je ook gemakkelijk afstellen met hehulp van een micrometer.
Voordelen binnenrotor ontsteking
Een binnenrotor ontsteking op je scooter monteren, zorgt voor betere presaties en een betere gasreactie. Door het gewicht van de rotor (het draaiende deel wat op de krukas zit) wat veel lager is dan van een standaard ontsteking is het mogelijk een veel snellere/betere gasreactie te krijgen. Enkele binnenrotors hebben een vast ontstekingstijdstip d.w.z. dat de ontsteking bij elk toerental op het zelfde moment ontsteekt. Bij een Digitale binnenrotor zoals de Malossi MHR Eprom, PVL Digitaal, MVT Digital direct of Polini evolution wordt gebruik gemaakt van een chip (CDI) waarbij het mogelijk is bij elk toerental een ander ontstekingstijdstip te hebben. Dit zijn ontstekingen met een variabele curve. Dit wil zeggen dat het moment vanontsteken, per toerental anders kan zijn. Over het algemeen is het zo dat bij een 2-takt motor (zoals die van je scooter of brommer) het wenselijk is, dat bij lagere toeren de voorontsteking hoger is, dan bij hogere toeren. Naar mate het toerental toeneemt, neemt de timing (voorontsteking) af, en gaat de binnenrotor ontsteking later ontsteken.
Binnenrotor ontsteking met curve
Je bent de term 'curve' vast al een keer tegengekomen als je al een tijdje op zoek bent naar een nieuwe race ontsteking, danwel binnenrotor ontsteking voor je scooter. Of je nou een Piaggio, Minarelli, Runner 180, Kart, Racescooter, sprintscooter of andere hoogtoerige 2-takt hebt, een binnenrotor is eigenlijk wel een must. Althans, als het er een is met een 'mooie' curve. Hieronder een voorbeeld van de PVL ontsteking welke wij ook verkopen. Je ziet bij de bovenste orange pijl dat de voorontsteking 30 graden is tussen 1000 en 6000 toeren. Daarna zakt de voorontsteking naar ca 2,5 graden bij 13.500 toeren. Boven dat toerental zakt de voorontsteking nog verder, anders zou is de kans op een overhitte zuiger erg groot. Ook nemen de prestaties af bij teveel voorontsteking.
Zie hierboven het verloop van de voorontsteking, afhankelijk van het toerental van de motor. Als je een 'Analoge' ontsteking hebt wil het zeggen dat het tijdstip van ontsteken altijd gelijk is en dus niet verloopt op basis van het toerental. Een theoretisch voorbeeld kan zijn een ontsteking die altijd bij 5 graden voor BDP (bovenste dode punt) ontsteekt, ongeacht het toerental. Bij een onsteking met een vast tijdstip kun je alsnog wel perfect afstellen maar dat zou alleen zijn op het toerental waarbij de motor het meeste vermogen afgeeft. De de toerentalen eronder en erboven is dan het ontstekingstijdstip niet ideaal zou je kunnen zeggen. Wat is de beste binnenrotor scooter? Dat is een vraag die wij wel eens krijgen bij onze klantenservice. Hier komen we op het punt uit dat elke motor een eigen karakter heeft, en dat een 'curve' van een binnenrotor ontsteking hier dus goed bij moet passen. We kunnen dan ook niet stellen dat er één ontsteking het beste is. Wel kunnen we beoordelen op kwaliteit en eigenlijk zijn alle merken die we verkopen erg goed als we het over kwaliteit hebben. Ze doen elkaar wat ons betreft niet onder. De HPI ontstekingen zijn wat goedkoper dan de rest, maar of ze minder in kwaliteit zijn kunnen we niet zeggen. Als je een binnenrotor wil kopen dan is het belangrijk om te weten wat voor jou 2-takt motor het beste is qua curve, en in de praktijk kom je er dan wel achter dat theorie + 2-takt toch een lastig verhaal blijkt, maar daarom ook zo leuk juist!