Universele uitlaatbegrenzer (uitlaatprop) om scooters en brommers af te voeren of te begrenzen. Afmetingen van de begrenzer: lengte 21,3 mm, diameter 7,1 mm ca 30 km/h (indicatie) Is dit niet de gewenste snelheid? Klik dan hier voor alle uitlaatbegrenzers.
Universele uitlaatbegrenzer (uitlaatprop) om scooters en brommers af te voeren of te begrenzen. Afmetingen van de begrenzer: lengte 23.1 mm, diameter 7.4 mm indicatie snelheid 32 km/h Is dit niet de gewenste snelheid? Klik dan hier voor alle uitlaatbegrenzers.
Universele uitlaatbegrenzer (uitlaatprop) om scooters en brommers af te voeren of te begrenzen. Afmetingen van de begrenzer: lengte 19 mm, diameter 11.4 mm indicatie snelheid 55 km/h Is dit niet de gewenste snelheid? Klik dan hier voor alle uitlaatbegrenzers.
Universele uitlaatbegrenzer (uitlaatprop) om scooters en brommers af te voeren of te begrenzen. Afmetingen van de begrenzer: lengte 20.9 mm, diameter 10.4 mm indicatie snelheid 50 km/h Is dit niet de gewenste snelheid? Klik dan hier voor alle uitlaatbegrenzers.
Universele uitlaatbegrenzer (uitlaatprop) om scooters en brommers af te voeren of te begrenzen. Afmetingen van de begrenzer: lengte 23.4 mm, diameter 11.2 mm indicatie snelheid 52 km/h. Is dit niet de gewenste snelheid? Klik dan hier voor alle uitlaatbegrenzers.
Hier zit je goed! Wij hebben verschillende uitlaat 'proppen' om je uitlaat te begrenzen en daarmee de gewenste of toegestane snelheid te behalen. Onze uitlaat begrenzers zijn universeel en daardoor toe te passen bij vrijwel alle uitlaten. Een prop in de uitlaat zorgt ervoor dat er minder gassen door kunnen wat er vervolgens voor zorgt dat de scooter, motorscooter of snorscooter, een minder hoge topsnelheid behaalt. Omdat een prop in de uitlaat een 'permanente begrenzer' is, is het toegestaan dit toe te passen om daarmee boetes te voorkomen of voor een keuring bij de RDW. Een uitlaatprop is in principe een vernauwing in de uitlaat en dient geplaatst te worden zo dicht mogelijk bij de cilinder voor het beste effect. De montage is eenvoudig te doen middels één puntlas, zodat de uitlaatbegrenzer vast zit. Heb je hulp nodig bij het afvoeren of begrenzen van je scooter? Neem contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder. Je kan ook hier klikken voor meer informatie en een stappenplan voor het 'anti opvoeren' van je scooter.
Zelf je uitlaat begrenzen met een uitlaatprop? Monteer deze simpelweg in de bocht van de uitlaat. Het beste is om de uitlaat prop te lassen in de aansluiting van de uitlaat (daar waar de uitlaat op de cilinder komt) met één puntlas zodat de prop blijft zitten, ook als de uitlaat warm wordt. Handig als je je scooter origineel wil maken. De originele uitlaat heeft immers ook een uitlaatprop wanneer de scooter de fabriek verlaat of wordt geïmporteerd in Nederland. Je zou ook zelf een uitlaat begrenzer kunnen maken, het is een soort 'trechter' die de doorlaat van de uitlaat verkleint en daardoor zorgt dat er minder uitlaatgassen doorgaan. Voor de kosten hoef je het trouwens niet te doen, de uitlaatproppen die wij verkopen zijn goedkoop, slechts enkele euro's per stuk. Ook als je een snorscooter wil begrenzen kan een uitlaatprop uitkomst bieden.
Hoeveel wil je je scooter begrenzen? Afhankelijk van de huidige snelheid en de gewenste snelheid, kun je de scooter in verschillende mate begrenzen met een uitlaatprop. Wij raden aan om eerst zoveel mogelijk originele onderdelen terug te plaatsen alvorens zomaar een prop in de uitlaat te plaatsen. Als je dit al gedaan hebt en de scooter gaat nog steeds te snel dan kun je een uitlaatprop plaatsen, maar welke maat heb je dan nodig? Dat is moeilijk te zeggen, het is een kwestie van inschatten en eventueel koop je meerdere zodat je de gewenste snelheid kan bereiken en je scooter weer origineel kan laten lopen. Bij elke prop staat aangegeven wat de doorlaat diameter is en de geschatte snelheid na het afvoeren.
Ja, in principe kan een uitlaatprop bij elke uitlaat toegepast worden bij alle scootermerken zoals Piaggio, Vespa, Gilera, Derbi, Tomos, Aprilia, Yamaha, Peugeot en Chinese scooters. Bij een 2-takt scooter is de werking van een prop stukken beter dan bij een 4-takt scooter. We raden daarom ook af om een uitlaatprop te gebruiken bij een 4 takt scooter. Een 4-takt scooter is beter te begrenzen / afvoeren met een CDI met ingebouwde begrenzer og de originele CDI. Ook kan hierbij een varioring uitkomst bieden.