Menu
  • discountLaagste prijsgarantie
  • starBeoordeeld met een 9.2
  • local_shippingGratis verzending vanaf € 75*
  • credit_cardAchteraf betalen of in 3 delen

Race Ontstekingen

HPI ontsteking kopen?

Ben je specifiek opzoek naar een ontsteking van het merk HPI? Dan zit je goed op dit gedeelte van onze webshop. Hier vind je alle ontstekingen en onderdelen van HPI binnen ons assortiment. Mis je iets? Mail ons en krijg het met extra korting.

Waarom een HPI onsteking?

Door de jaren heen hebben wij al vele binnenrotors van HPI verkocht, voornamelijk voor Puch, Piaggio en Minarelli scooters. De onstekingen zijn erg goed van kwaliteit, er zit een Nederlandse handleiding bij, de prijs is gunstig en de prestaties zijn uitmuntend. Wat wil je nog meer? Door de productiekosten laag te houden, zelf in huis veel machines te hebben en een no-nonsense policy te hanteren, is HPI groot geworden. Betaalbar en erg goed!

Wat is een HPI binnenrotor?

Of je nou op zoek bent naar een binnenrotor, of gewoon wil weten wat het precies is; bij ons vind je het antwoord! Standaard scooters zijn voorzien van een ontsteking met een vielwiel wat daar 'overheen' draait. Dit kan je ook wel een 'buitenrotor' noemen. Het nadeel van een buitenrotor, is dat het vliegwiel groot moet zijn waardoor het gewicht ook hoog is. Het vliewiel moet wel groot zijn, want het moet buiten om de spoelen draaien. Dit principe van energie opwekken kan ook andersom, dan draait het vliegwiel binnen de spoelen van de ontsteking (stator) en kan het vliegwiel stukken kleiner. Dat is precies wat een binnenrotor is. Het viegwiel draait binnenin de ontsteking / stator.

Variabele curve

Daar waar een standaard ontsteking is ontworpen om te zorgen voor een gelijdelijke opbouw van vermogen, en een rustige reactie op het gas, doen (de meeste) binnenrotors het juist andersom. De reactie op het gas is stukken vlotter, en het vermogen komt ook veel eerder in. Daarnaast is het afstellen van het ideale tijdstip mogelijk, omdat je de stator (onsteking) kan draaien ten op zichte van de bevestiging (grondplaat). Dit is bij een standaard ontsteking niet mogelijk, omdat de grondplaat eigenlijk vast zit aan de stator (onsteking) zelf. Daarnaast is de curve anders. De curve is hetgeen geprogrammeerd is in de CDI, en vertegenwoordigd het moment van ontsteken. Bij de meeste standaard onstekingen gebeurd dit op een vast tijdstip, dus het moment van ontsteken is bij 5000 toeren gelijk aan bij 10.000 toeren. Als je op zoek bent naar meer vermogen kom je er al snel achter dat de ontsteking stukken vroeger kan bij een lager toerental. Om de boel heel te houden moet de ontsteking daarom, bij hogere toerentallen, 'verlaaten' anders gaat alles stuk. Daarom hebben de betere ontstekingen een 'curve' welke per ontsteking anders is. Het kan dus zijn dat de ene curve beter bij jou setup past en daarom beter presteert dan op een andere setup, en andersom.

Mis je iets van HPI?

Wij kunnen alles leveren van HPI, echter staat niet alles op onze webshop. Mis je iets? Specifiek iets nodig? Neem contact op met onze klantenservice en wij maken een speciale prijs voor je!

Reviews in categorie Race Ontstekingen

Binnenrotor ontsteking Puch Maxi - MVT - met licht
goede prestaties Binnenrotor ontsteking Puch Maxi - MVT - met licht 16 maart 2024, Jelmer
Ontsteking PVL Digitaal Race Piaggio 2 Takt
beste ontsteking Ontsteking PVL Digitaal Race Piaggio 2 Takt 16 februari 2024, Jazoio
HPI Binnenrotor Ontsteking Minarelli
de beste HPI Binnenrotor Ontsteking Minarelli 5 februari 2024, Tunerbooi
HPI 210 ontsteking MT / MB / MTX / NSR (HPI 210K008)
Prima HPI 210 ontsteking MT / MB / MTX / NSR (HPI 210K008) 19 januari 2024, Ate
HPI Binnenrotor Ontsteking Piaggio
super ontsteking HPI Binnenrotor Ontsteking Piaggio 18 januari 2024, Fernando