Castrol PowerRS Scooter olie, voorheen was dit de 'ScootR' olie van Castrol. Deze scooter olie is semi-synthetisch en de unieke samenstelling van Castrol Power RS Scooter 2T heeft in diverse praktijktesten, zoals bij extreem fileverkeer met veel stilstaan en optrekken, bewezen het uitlaatsysteem schoner te houden dan andere
tweetaktoliën.
Eurol TTX ProScoot - 2-takt Olie. Eurol ProScoot is een topkwaliteit synthetische olie voor de smering van kleine lucht- of watergekoelde tweetakt motoren. Fles van 1 liter. Uiteraard de laagste prijs online!
2-takt scooter olie van Eurol, de Euro TTX nu in combo-deal, dus 3 x 1 liter flessen, in totaal 3 liter dus! (3000ml)
Scooter olie van Castrol de 'Castrol Supper TT' 2 takt olie voor scooters en brommers. Castrol Super TT is een kwaliteitsolie voor tweetaktmotoren, die speciaal is ontwikkeld voor een langdurige bescherming van het motorblok. Voorkomt vastzittende zuigerveren en minimaliseert de rookontwikkeling. Laagste prijs online!
Regular Price: € 38,94
Special Price € 29,34
Niet op voorraad
Niet op voorraad
2-takt motorolie op basis van Motul Tecnosynthese, speciaal voor scooters. Geschikt voor gescheiden en gemengde smering. De hoge reinigingskracht en de bijna 100% rookvrije verbranding houden alle onderdelen van de motor schoon en voorkomen zo schadelijke afzettingen.
Zeer goede dagelijkse olie voor standaard en licht getunede voertuigen. Laagste prijs online!
Motul volledig synthetische high-performance ester olie voor alle 2-takt scooters. Deze olie zorgt voor een aanzienlijke vermindering van uitlaatemissies, voorkomt dat de zuigerveren vast gaan zitten en beschermt de motor tegen slijtage dankzij een uitstekende gescheiden smering. De hoge reinigingskracht houdt zuigers en alle onderdelen van de motor schoon. Geschikt voor gemengde en gescheiden smering.
Zeer goede dagelijkse olie voor standaard en licht getunede voertuigen. Laagste prijs online!
Niet op voorraad
5 Stuks papieren / Nylon wegwerptrechters. Universeel te gebruiken, bijvoorbeeld voor het bijvullen van olie.
Volledig synthetische 2-takt motorolie op basis van dubbele ester voor racen. Voor alle tweetaktmotoren, of het nu gaat om scooters, motorfietsen of boten. Er is niets beters voor echte racemotoren!!! Beste prestaties voor de beste resultaten. Bij andere fabrikanten worden de echte race-oliën in het geheim aan de teams verkocht en zijn meestal niet in de handel verkrijgbaar. De verkoopstrategie van Motul voorziet niet in zoiets. Van racen tot klant.
Laagste prijs online!
Volledig synthetische hightech 2-takt olie van Motul. De beste olie die je kunt gebruiken voor 2-takt motoren voor gescheiden smering met een oliepomp. Uit het vermogensbereik vrijwel identiek aan de 800 2T. 100% verbranding en de beste smering zelfs onder de meest extreme omstandigheden. Dankzij de Esther-technologie hecht deze olie zich als vanzelf aan alle noodzakelijke smeerpunten. Zelfs waar conventionele oliën niet kunnen komen.
Deze olie hoort na gebruik in een inzamelpunt voor afgewerkte olie. Onjuiste verwijdering van afgewerkte olie vormt een gevaar voor het milieu! Elke bijmenging van vreemde stoffen zoals oplosmiddelen, rem- en koelvloeistoffen is verboden.
Inhoud : 1 Liter
Volledig synthetische 2-takt motorolie met ester-kerntechnologie voor racen. Voor alle tweetaktmotoren in off-road gebruik. De de-emulgerende componenten voorkomen dat de smoorklep blijft plakken, zelfs bij hoge luchtvochtigheid. Er is niets beters voor echte racemotoren! Beste prestaties voor de beste resultaten. Bij andere fabrikanten worden de echte race-oliën in het geheim aan de teams verkocht en zijn meestal niet in de handel verkrijgbaar. De verkoopstrategie van Motul voorziet niet in zoiets. Van racen en de klanten.
Let op: alleen voor mengselsmering! Mengverhouding afhankelijk van motor en toerental 1:30 - 1:60. Puur raceproduct.
Minerale 2-takt motorolie voor gescheiden en gemengde smering. Normen: API TC, JASO FB-niveau
Voordelige kwaliteitsolie van de Europese marktleider Motul op basis van minerale olie. Deze oliën zijn met name geschikt voor 50cc standaard en niet getunede motoren. Ideaal voor standaard bromfietsen en scooters. Juist deze motoren die niet zo snel ronddraaien hebben een te lage bedrijfstemperatuur om een hooggelegeerde, halfsynthetische of volsynthetische 2-takt olie volledig te verbranden. Minerale oliën branden beter in deze motoren en verstoppen het uitlaatsysteem en de verbrandingskamer minder snel.
Zeer goede dagelijkse olie voor standaard en licht getunede voertuigen. Laagste prijs online!
Minerale 2-takt motorolie voor gescheiden en gemengde smering. Normen: API TC, JASO FB-niveau
Voordelige kwaliteitsolie van de Europese marktleider Motul op basis van minerale olie. Deze oliën zijn met name geschikt voor 50cc standaard en niet getunede motoren. Ideaal voor standaard bromfietsen en scooters. Juist deze motoren die niet zo snel ronddraaien hebben een te lage bedrijfstemperatuur om een hooggelegeerde, halfsynthetische of volsynthetische 2-takt olie volledig te verbranden. Minerale oliën branden beter in deze motoren en verstoppen het uitlaatsysteem en de verbrandingskamer minder snel.
Zeer goede dagelijkse olie voor standaard en licht getunede voertuigen. Laagste prijs online!
Eurol SX Sport 2-Stroke is een olie voor de smering van kleine lucht- of watergekoelde tweetakt motoren (tot 50 cc) met of zonder injectiesysteem, zoals bromfietsen, scooters, pompen, gazon-maaiers en kleine generatoren.
Eurol SX Sport 2-Stroke is duurzaam getest en is geformuleerd uit geselecteerde basisoliën en additives die zorgen voor een optimale smering ook bij hoge temperaturen en zware belastingen.
Het voorkomt bougieaanslag, neerslag op zuigers, koolafzettingen op de in- en uitlaatpoort, vastzittende zuigerveren en voortijdige verbranding.
Stage6 Racing MK3 2-takt motorolie is een volledig synthetische hoogwaardige 2-taktolie voor hoogtoerige 2-takt racemotoren.
De 100% synthetische motorolie is een hoogwaardig smeermiddel met uitzonderlijke antioxiderende eigenschappen. Het minimaliseert de vorming van koolstofresten in alle kritieke delen van de motor. Het heeft uitstekende reinigende eigenschappen en garandeert extreme reinheid van uitlaat, zuiger en bougie.
De olie is bestand tegen hoge temperaturen en hoge toerentallen, waardoor het de perfecte keuze is om racemotoren te beschermen tegen voortijdige slijtage en de gevolgen van magere mengsels.
De olie heeft van nature een laag vloeipunt en een hoge viscositeitsindex, wat zorgt voor efficiënte smering en optimale bescherming van de mechanische onderdelen van de motor, zelfs onder extreme omstandigheden en hoge belastingen.
De volledig synthetische stage 6 tweetaktolie wordt aanbevolen voor snelheden tot 14.500 tpm en is geschikt voor premix- en oliepompen. Wij adviseren een mengverhouding van 2,5 - 3%.
En we zijn nog niet klaar - de olie wordt geleverd in een heel mooi ouderwets blikje.
We raden de Stage6 Sport MK3 2-takt motorolie aan voor dagelijks gebruik op straat in OEM-motoren en licht getunede sport- en midrace-motoren.
De semi-synthetische motorolie is een smeermiddel van hoge kwaliteit met uitzonderlijke antioxiderende eigenschappen. De vorming van koolstofresten in alle kritieke delen van de motor wordt tot een minimum beperkt.
De speciale additieven met een laag asgehalte zorgen voor een hoge slijtagebescherming en een schone motor, waarbij de nadruk ligt op het schoonhouden van de verbrandingskamer, aangezien de meeste verbrandingsresten zich vooral in de buurt van de uitlaat en bougies vormen.
De olie heeft een laag vloeipunt en een hoge viscositeitsindex, wat zorgt voor een efficiënte smering en optimale bescherming van de mechanische onderdelen van de motor.
De semi-synthetische MK3 tweetaktolie wordt aanbevolen voor snelheden tot 12.000 tpm en is geschikt voor premix- en oliepompen. Wij adviseren een mengverhouding van 2,5 - 3%.
En we zijn nog niet klaar - de olie wordt geleverd in een heel mooi ouderwets blikje.
Stage6 R/T Racing MK3 2-takt motorolie is een volledig synthetische high performance 2-takt olie voor 2-takt racemotoren met zeer hoge toerentallen, hoge bedrijfstemperaturen en continu zware belastingen.
De 100% synthetische motorolie op esterbasis is het paradepaardje van het Stage6-motorolieassortiment en is speciaal ontwikkeld voor racen/motorsport. Veel gerenommeerde raceteams en rijders keurden de olie goed in langdurige tests met betrekking tot kritische factoren en eisen waaraan racemotoren worden blootgesteld (hoge toerentallen, hoge temperaturen, magere verbranding en detonatie). Het premium tuningbedrijf 2FAST gaat zelfs zo ver om deze motorolie in hun fabrieksmotoren te gebruiken en keurt de R/T-motorolie expliciet goed voor gebruik met 2FAST-producten.
De exclusieve formule op esterbasis zorgt voor een uitzonderlijke smering en minimaliseert wrijving op alle bewegende motoronderdelen om de prestaties te verbeteren. De uitstekende anti-slijtage eigenschappen verlengen de levensduur van lagers, cilinders, zuigers en ringen aanzienlijk.
De volledig synthetische MK3 tweetaktolie wordt aanbevolen voor snelheden tot 18.000 tpm.
Let op: alleen geschikt voor premix-smering! Schudden voor gebruik. Wij adviseren een mengverhouding van 2,5 - 3%.
En we zijn nog niet klaar - de olie wordt geleverd in een heel mooi ouderwets blikje.
Putoline RS 959 is een volledig synthetische motorolie met revolutionaire ester tech additieven. De olie zorgt voor een uitzonderlijk sterke, duurzame oliefilm, zelfs onder de meest extreme race-omstandigheden. RS 959 is bijzonder geschikt voor tweetaktmotoren die onder extreem moeilijke race-omstandigheden draaien. Ook geschikt voor modellen met brandstofinjectie.
Deze olie is gemakkelijk te gebruiken en kan worden gemengd met alle soorten benzine. Aanbevolen mengverhouding: 2-4%.
Als je op zoek bent naar een hoogwaardige tweetaktolie die je motor beschermt en de prestaties verbetert, dan is de 2-Takt Olie Putoline RS 959 Esther-Tech 100% Synthetisch de perfecte keuze. Bestel hem vandaag nog en ervaar zelf de voordelen van deze topkwaliteit
Zelf je olie mengen? Natuurlijk! Met deze Polini maatbeker / mengbeker kan je gemakkelijk de juiste hoeveelheid olie doseren.
Eenvoudige schaalverdeling voor het mengen op verschillende olie percentages.
Scooter olie voor alle 2-takt scooters vind je goedkoop bij Scooterdiscounter.nl Bij 2 takt scooters wordt de olie met de benzine/lucht mee verbrand, een 2-takt scooter gebruikt dan ook aardig wat olie, 2 takt olie wel te verstaan! Goede olie is erg belangrijk om koolaanslag in het motorblok ( cilinder en uitlaat) te minimaliseren, zodat ook op langer termijn en geen kool aanslag ontstaat. Een betere scooter olie verbrand beter en laat minder resten achter en zorgt voor minder slijtage. Bij Scooterdiscounter koop je verschillende merken scooter olie zoals Castrol olie, Putoline scooter olie en Eurol. Castrol heeft ook speciale olie voor race scooters en brommers zoals a747 en R40, voor dagelijks gebruik heeft Castrol de RS (voorheen TTS) olie voor 2-takt scooters en de Castrol Super TT. Heb je hulp nodig bij het kopen van de juiste olie voor je tweetakt (2-takt) scooter, neem dan contact op met onze klantenservice, wij adviseren je graag over de verschillende soorten oliën en de mogelijkheden.
Heb je een 4-takt scooter klik dan hier voor de olie voor 4-t scooters.
Waarom heb je eigenlijk olie nodig? En hoe werkt dit bij een scooter? Begrijpelijk dat je vragen hebt over olie en je scooter, daarom hier een beknopte uitleg. De zuiger gaat heen en weer in de cilinder, de zuiger zit via drijfstang verbonden met de krukas, de krukas zet de heen en weer gaande beweging om in een roterende. Alle onderdelen die bewegen in het motorblok hebben wrijving. Door wrijving ontstaat slijtage. Om de slijtage zo laag mogelijk te houden wordt er olie toegepast. Omdat een 2-takt scooter geen olie 'voorraad' heeft zoals een 4 takt scooter dat wel heeft, is het nodig dat er olie alsnog in het motorblok komt. Een simpele, maar doeltreffende oplossing is dan ook om de olie door de benzine te mengen, dan komt het zeker weten in het motorblok! Dit gebeurd dan eigenlijk bij alle 2-takt scooters en brommers ook. De meeste scooters hebben een olie mengsysteem zodat je niet zelf elke keer letterlijk, olie door je benzine hoeft te mengen. De 2 takt olie wordt door de oliepomp automatisch met de benzine gemengd en komt in het carter terecht tegelijk met de benzine. 2 takt olie verbrand dan ook mee met elke arbeidsslag (ontbranding na vonk) Je kan dan ook goed ruiken als er een 2 takt scooter langs komt, je ruikt de olie. Goedkope 2 takt olie stinkt ook meer dan duurdere olie, waarom dit precies is, is ons niet bekend. 2 takt olie prijs is dan ook variërend en afhankelijk van het merk olie. Wij hebben 2t olie voor scooters tussen € 6,50 en € 23,98 het varieert nog al dus!
Wij zijn zelf erg goed te spreken over de 2 takt olie van Castrol. Deze verkopen wij dan ook erg veel en het voordeel van Castrol 2 takt olie is, is dat deze zorgt voor minder koolaanslag in de cilinder en uitlaat van je scooter. Omdat wij deze Castrol olie erg veel verkopen, kopen we de groot in waardoor de prijs voor ons omlaag gaat en daardoor kunnen we jou de laagste prijs bieden, wij durven dan ook te zeggen dat we het goedkoopste zijn met de Castrol 2 takt olie! Mocht je ergens een betere prijs gezien hebben laat ons dit dan gelijk weten. We hebben verschillende oliën van Castrol voor 2T scooters. Allemaal hebben ze hun eigen voordeel maar duidelijk is dat de prijs -kwaliteit verhouding erg hoog is. Mocht je vragen hebben over welke olie je het beste kan gebruiken neem dan contact op met onze klantenservice.
Velen vragen zich af of het mogelijk is om 2 takt olie te mengen met een andere 2 takt olie. Uiteraard is dit niet aan te raden, maar over het algemeen kan het geen kwaad. Wat kan je dan het beste doen? Zoals gezegd valt het over het algemeen wel mee maar wij raden aan om het te voorkomen, wat je dus kan doen is de oude olie zo ver mogelijk oprijden en dan pas bij te vullen met de nieuwe 2 takt olie, maar zorg dan dat je niet te laat bent! Zonder olie gaat je scooter namelijk sowieso kapot en dat willen we voorkomen. Omdat je niet weet welke olie de vorige eigenaar heeft gebruikt, of überhaupt welke je zelf er de vorige keer in hebt gedaan kun je er soms bijna niet onderuit dat de 2 takt olie toch moet mengen met de nieuwe olie. Onhoud daarom ook altijd welke olie je er in hebt zodat je daarna weer dezelfde olie kan bijvullen. Wat ook handig is om altijd 2 takt olie op voorraad te hebben zodat je niet onnodig een andere olie moet plaatsen omdat je het niet meer in huis hebt.