- Home /
- Onderdelen op type scooter /
- Gilera /
- Runner 200 4T /
- Motoren /
- Variateur (CVT)
Variateur (CVT)
-
katrol -bgm pro super torque- piaggio 200cc leader lc (2003-), piaggio 250/300cc quasar/hpe - vespa gt/gtv/gtl/gts 200/250/300
Learn More€ 282,20× -
variateur geleideschuifset -bgm pro- past op bgm2311, bgm2312
Learn More€ 10,98 -
oliekeerring-piaggio-(41x48x4mm)-vespa-leader-125-200-quasar-250-300-hpe
Learn More€ 7,68 -
Ring achter de poelie (op de bus) voor Piaggio Skr 125-150, TPH 125, Aprilia SR 125-150 en de hexagon modellen van de eerste serie (oude kuip).
Learn More€ 3,28 -
moer-m12x1.25-met-wartelflens-rms-piaggio-125-180cc-2-takt-maxi-piaggio-125-350cc-leader-quasar-hpe-gebruikt-voor-krukas-variator-vliegwielmoer-(ook-te-gebruiken-als-vliegwielmoer-voor-vespa-px-cosa-t5-125cc-pk-xl)
Learn More€ 3,28 -
contrasterende-veersteun-koppelingszijde-piaggio-vespa-gt-250-(zapm45102)-vespa-gt-l-125-(zapm31100-zapm31101)-vespa-gt-l-200-(zapm31200)-vespa-gts-125-(zapm31300)-vespa-gts-250-(zapm45100-zapm45101)-vespa-gts-300-(zapm45200-zapm45202-zapma330
Learn More€ 11,86 -
naaldlager-hks-202918-(20x29x18mm)-(gebruikt-voor-achterste-poelie-ingaande-as-versnellingsbak)
Learn More€ 25,66 -
De centrifugaalgewichten in de variator zijn een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is en moeten afhankelijk van de belasting regelmatig worden vervangen (controle op slijtage ca. elke 5000 km).
Slijtage van de rollen kenmerkt zich door een afplatting aan een zijde, de rollen kunnen dan niet meer goed in de loop van de variateur glijden. Dit resulteert in een slechte acceleratie en vaak een lagere eindsnelheid omdat de variator niet meer volledig kan worden uitgeschoven vanwege de verkleinde diameter van de rollen.Om voortijdige slijtage te voorkomen adviseren wij een droog smeermiddel op basis van PTFE in plaats van vet. Dit smeermiddel wordt niet na een paar omwentelingen weggeslingerd zoals vet, maar blijft permanent in de variator.
LET OP: Controleer voordat u bestelt welke gewichten in uw variator moeten worden gebruikt. Veel gebruikte auto's zijn uitgerust met sportvariators die een andere gewichtsmaat hanteren dan de originele.
Daarom zult u in uw voertuigkeuze maten vinden die oorspronkelijk niet in uw voertuig zijn gebruikt.Tuning-tips
Zwaardere gewichten dan origineel verminderen de snelheid waarmee de scooter accelereert van ongeveer 10-50 km/u.
Lichtere gewichten dan het origineel verhogen de snelheid waarmee de scooter accelereert van ongeveer 10-50 km/u.Pas als de motor, bijvoorbeeld door een andere uitlaat, pas bij hogere snelheden dan het origineel zijn volle vermogen ontwikkelt, moeten de gewichten lichter gekozen worden. Anders draait de motor helemaal niet, dus ondanks een hoger toerental heeft hij minder vermogen en accelereert hij navenant slechter, ook al klinkt hij sportiever.
Ideaal voor tuning zijn sets met verschillende gewichtsklassen. U kunt ook verschillende gewichtsets mixen, b.v. 3x5 gram en 3x7 gram. Deze moeten afwisselend in de variator worden geplaatst om onbalans te voorkomen. In ons voorbeeld zou je het rekenkundig gemiddelde van 6 gram krijgen. Het enige nadeel is de wat snellere slijtage van de zwaardere gewichten.
Eerst na het afstellen van de variator, moeten de koppelingsveren dienovereenkomstig worden gekozen. Anders worden ze vaak te hard gekozen om de zware variatorgewichten te compenseren.Er is maar één set gewichten waarmee de scooter zijn beste prestaties en acceleratie heeft. Je kunt de eindsnelheid niet beïnvloeden met de gewichten, tenzij ze zo licht zijn gekozen dat de motor geen kracht heeft om de tegenveer tegen te werken.
De tegenveer moet altijd zo zacht mogelijk maar zo hard als nodig worden gekozen. Dan slipt de V-riem niet en wordt de aandrijving niet blootgesteld aan overmatige wrijving, wat zou leiden tot slijtage en prestatieverlies.
Learn More€ 16,18 -
rollen-malossi-20x17mm-15.0g
Learn More€ 21,58 -
rollen-malossi-19x17mm-7.7g
Learn More€ 16,18 -
rollen-stage6-20x17mm-9.0g
Learn More€ 18,34 -
rollen-dr-katrol-(sr-black-pearl)-20x17mm-9.0g
Learn More€ 43,44 -
torsiecontrole-malossi-piaggio-125-180-cc-2-takt-piaggio-125-200-cc-leader-piaggio-250-cc-quasar
Learn More€ 8,78 -
variateur-schuifregelaar-set-malossi-multivar-piaggio-125-180-cc-2takt-piaggio-125-200-cc-leader-piaggio-250-300-cc-quasar-rotax-125-200-cc-gy6-(4-takt)-125-150-cc-kymco-125-200-cc-peugeot-125-150-cc-(type-elyseo)-suzuki-125-150-cc-(type-burgman
Learn More€ 9,88 -
variateurschuif-set-polini-piaggio-125-180-cc-2-takt-piaggio-125-200-cc-leader-piaggio-250-300-cc-quasar-rotax-125-200-cc-kymco-125-200-cc-peugeot-125-cc-(type-satelis)-peugeot-125-150-cc-(type-elyseo)-suzuki-125-150-cc-(type-burgman-uh)
Learn More€ 5,48 -
Servicekit Piaggio V-riem Smart Kit- Vespa GT L 200 (ZAPM31200) Gilera DNA 180
Learn More€ 110,19 -
Borgveer Poelie Lager Piaggio Vespa GT 250 (ZAPM45102), Vespa GT L 125 (ZAPM31100, ZAPM31101
Learn More€ 2,18 -
Vaste Achterpoelie Piaggio Vespa Gtl 200, Gtv 250 300, Gts 250-300, Piaggio Mp3 Hpe 300
Learn More€ 106,07× -
Beweegbare Achterpoelie Piaggio Vespa Gtl 200, Gtv 250 300, Gts 250 300, Piaggio Mp3 Hpe 300
Learn More€ 101,83× -
Contrasterende Veersteun Aandrijfzijde Piaggio Vespa Gt 250 (Zapm45102)
Learn More€ 32,84× -
Origineel PIAGGIO reserveonderdeel in de gebruikelijke goede kwaliteit.
Learn More€ 34,96 -
Poelie Unit Piaggio Piaggio Leader 200 Cc Lc
Learn More€ 125,64 -
De originele Piaggio V-riem voor uw scooter in de beproefde kwaliteit van originele reserveonderdelen. Volgens de interne kwaliteitsnormen van Piaggio altijd de 1e keuze op elk dagelijks voertuig.
Learn More€ 93,43 -
Plastic guide roller with integrated bearing for the drive belt of all Piaggio 125-200cc Leader, 250-300cc Quasar motors.
Learn More€ 58,78 -
Rollers Polini 20x12mm Set Van 9 6.5g
Learn More€ 31,01× -
Variateurschuifregelaar Piaggio Piaggio 125 200 Cc Leider
Learn More€ 3,28 -
Variateurbus Piaggio Vespa Gt 250 (Zapm45102), Vespa Gt L 125
Learn More€ 31,01 -
Origineel Piaggio Reserveonderdeel in De Gebruikelijke Goede Oem-kwaliteit!
Learn More€ 104,01× -
Voorste Halve Poelie Kb Racing Piaggio 125 200 Ccm Leider
Learn More€ 147,27 -
Variateurset Malossi Multivar 2000 Piaggio 200 Cc Leader, 250-300 Cc Quasar
Learn More€ 136,97 -
Katrol Malossi Torque Drive Piaggio 125 180 Cc Leader, Piaggio 200 Cc Leader Lc (Tot 2002)
Learn More€ 157,57 -
Katrol Malossi Torque Drive Piaggio 200 Cc Leader Lc (Sinds 2003)
Learn More€ 239,97 -
V Snaar Malossi Aramid (826x20mm) Piaggio 180200cc Leader Lc (Kort Karkas)
Learn More€ 76,63 -
V Snaar Polini Aramid (820x20.1mm) Piaggio 180200cc Leader Lc (Kort Karkas)
Learn More€ 112,25 -
V Snaar Stage6 (826x20mm) Piaggio 180 200cc Leader Lc (Kort Karkas)
Learn More€ 70,33 -
Variateur Slider Dr Pulley Voor Piaggio Variateur Piaggio 125 300 Ccm Leader Quasar Vespa Gt, Gts, Gtv
Learn More€ 11,86 -
Variateurset Piaggio Vespa Gt L 200 (Zapm31200), Aprilia Atlantic 200 (Zd4spa)
Learn More€ 82,93× -
V-snaar Dayco Aramid Versterkt (826x21mm) Piaggio 180 200cc Leader Lc (Kort Karkas)
Learn More€ 45,56