- Home /
- Onderdelen op type scooter /
- Gilera /
- Runner 180 2T
Runner 180 2T
-
Ontstekingskabel als tuinaarde - diameter 7 mm - prijs per lopende meter.
Learn More€ 6,58 -
Bobine -PIAGGIO- Piaggio 125-180ccm 2-takt, Piaggio 125-200ccm Leader 4-takt.
Reserveonderdeel in uitstekende OEM-kwaliteit.
Learn More€ 41,32 -
remschijfslot -rms- universeel
Learn More€ 11,86 -
bandenreparatieset -rms- universeel voor tubeless banden
Learn More€ 14,02 -
cilinder-pakkingset-rms-piaggio-180cc-lc-2-takt-(0.4mm-0.5mm-0.8mm)
Learn More€ 13,50 -
Onderlegring voor de achterste naafmoer van de Vespa PX Lusso, T5, PK en Piaggios automatische reeks
Learn More€ 4,38 -
Borgring Kit Achternaafmoer RMS M16, SW24 Vespa PX (Sinds 1984), PK XL, Cosa Piaggio Automaat Scooter Gilera Automaat Scooter
Learn More€ 4,38 -
Bandenreparatieset Voor Tubeless Banden (in Zak) Rms 11 Stv
Learn More€ 34,96 -
kabelhuls-universeel-ø=8mm-3.2m-grijs
Learn More€ 9,88 -
moer-m12x1.25-met-wartelflens-rms-piaggio-125-180cc-2-takt-maxi-piaggio-125-350cc-leader-quasar-hpe-gebruikt-voor-krukas-variator-vliegwielmoer-(ook-te-gebruiken-als-vliegwielmoer-voor-vespa-px-cosa-t5-125cc-pk-xl)
Learn More€ 3,28 -
kogellager-6204-2rs-c4-(bb1-0843)-beide-zijden-afgedicht-(20x47x14mm)-(gebruikt-voor-aandrijfas-vespa-px-t5-125cc-cosa-rally180-(vsd1t)-rally200-(vse1t)-sprint150-(vlb1t)-ts125-(vnl3t)-gt125-(vnl2t)-gtr125-(vnl2t)-achterwielas-p
Learn More€ 15,10 -
Ehbo Doos Motor Scooter RMS DIN13167 28 st
Learn More€ 22,45 -
De centrifugaalgewichten in de variator zijn een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is en moeten afhankelijk van de belasting regelmatig worden vervangen (controle op slijtage ca. elke 5000 km).
Slijtage van de rollen kenmerkt zich door een afplatting aan een zijde, de rollen kunnen dan niet meer goed in de loop van de variateur glijden. Dit resulteert in een slechte acceleratie en vaak een lagere eindsnelheid omdat de variator niet meer volledig kan worden uitgeschoven vanwege de verkleinde diameter van de rollen.Om voortijdige slijtage te voorkomen adviseren wij een droog smeermiddel op basis van PTFE in plaats van vet. Dit smeermiddel wordt niet na een paar omwentelingen weggeslingerd zoals vet, maar blijft permanent in de variator.
LET OP: Controleer voordat u bestelt welke gewichten in uw variator moeten worden gebruikt. Veel gebruikte auto's zijn uitgerust met sportvariators die een andere gewichtsmaat hanteren dan de originele.
Daarom zult u in uw voertuigkeuze maten vinden die oorspronkelijk niet in uw voertuig zijn gebruikt.Tuning-tips
Zwaardere gewichten dan origineel verminderen de snelheid waarmee de scooter accelereert van ongeveer 10-50 km/u.
Lichtere gewichten dan het origineel verhogen de snelheid waarmee de scooter accelereert van ongeveer 10-50 km/u.Pas als de motor, bijvoorbeeld door een andere uitlaat, pas bij hogere snelheden dan het origineel zijn volle vermogen ontwikkelt, moeten de gewichten lichter gekozen worden. Anders draait de motor helemaal niet, dus ondanks een hoger toerental heeft hij minder vermogen en accelereert hij navenant slechter, ook al klinkt hij sportiever.
Ideaal voor tuning zijn sets met verschillende gewichtsklassen. U kunt ook verschillende gewichtsets mixen, b.v. 3x5 gram en 3x7 gram. Deze moeten afwisselend in de variator worden geplaatst om onbalans te voorkomen. In ons voorbeeld zou je het rekenkundig gemiddelde van 6 gram krijgen. Het enige nadeel is de wat snellere slijtage van de zwaardere gewichten.
Eerst na het afstellen van de variator, moeten de koppelingsveren dienovereenkomstig worden gekozen. Anders worden ze vaak te hard gekozen om de zware variatorgewichten te compenseren.Er is maar één set gewichten waarmee de scooter zijn beste prestaties en acceleratie heeft. Je kunt de eindsnelheid niet beïnvloeden met de gewichten, tenzij ze zo licht zijn gekozen dat de motor geen kracht heeft om de tegenveer tegen te werken.
De tegenveer moet altijd zo zacht mogelijk maar zo hard als nodig worden gekozen. Dan slipt de V-riem niet en wordt de aandrijving niet blootgesteld aan overmatige wrijving, wat zou leiden tot slijtage en prestatieverlies.
Learn More€ 16,18 -
rolgeleider-hoes-oem-kwaliteit-piaggio-125-180-cc-2-takt-(type-runner)
Learn More€ 16,18
Gilera Runner 180 onderdelen kopen?
Op zoek naar nieuwe onderdelen of accessoires voor je Runner 180? Dan zit je hier goed. Op dit gedeelte van onze webshop hebben we alles voor de welbekende Runner 180 2-takt. Ook voor tuning onderdelen zit je hier goed. Met een snelle uitlaat en cilinder kun je zelf je motor Runner opvoeren. Ook voor de 125 uitvoering vind je hier de passende onderdelen en technische tekeningen.
Runner 180 uitlaat
Omdat de Runners al een tijdje niet meer gemaakt worden zijn ook de uitlaten al jaren oud. De eerste Runner 180's kwamen op de markt in 1998. De meeste uitlaten zijn daarom niet meer in 'nieuwstaat'. Vervelend genoeg is de originele uitlaat inmiddels niet meer te verkrijgen. Toch zijn er nog voldoende alternatieven van Sito of andere merken, zoals Malossi, Polini en ST. Wil je je 180-er opvoeren? Dan is een snelle uitlaat een van de eerste onderdelen die voor veel winst zorgen als we het hebben over prestaties van het Piaggio 2-takt blok. Ook de inlaat kan beter en groter. Handig als je meer van plan bent dan alleen een andere uitlaat.
Runner 180 accessoires
Toe aan een nieuwe look voor je Runner motorscooter? Hier hebben we ook accessoires, zoals een windscherm of kappenset voor je Runner 180.