krukas BGM evolution 52 mm slag, 105 mm drijfstang (standaard), ø=90 mm webben piaggio maxi 2 takt aprilia sr125 gilera runner 125fx 180fxr italjet dragster 125 180 piaggio skr125 skr150 typhoon 125 skipper125 skipper150 zeshoek 125ex 150
Beschrijving
De bgm EVOLUTION-krukassen zijn race-assen van de hoogste kwaliteit.
De volledig gesmede assen zijn fijn uitgebalanceerde volledig metalen assen. Zowel de krukassen als de drijfstang zijn gesmeed. Dit geeft de schacht een ongelooflijke weerstand.
Om een zo hoog mogelijk gewicht te bereiken, enorm belangrijk voor een trillingsarme motorloop, werden de assen niet voorzien van kunststof vullingen. In plaats daarvan werden de krukassen direct ontworpen als massieve webassen. Het ziet er misschien niet zo kleurrijk uit, maar het heeft alleen maar voordelen.
De massieve wangas resulteert door het verhogen van de voorcompressie in een beter vulniveau van de cilinder over het gehele toerentalbereik.
Het lager doet op geen enkele manier onder voor deze topkwaliteit. Zo zijn de SSC-racelagers bestand tegen zelfs de meest extreme snelheidsorgieën. De drijfstang met dubbele sleuf en zilveren kooi, evenals dubbele smeergaten in het bovenste drijfstanglager, zijn bestand tegen zelfs de meest brute continue belastingen.
De gaten zijn, om een optimale balans te krijgen, uitgebalanceerd met koperen en aluminium gewichten.
Dankzij het zeer hoge gewicht en de keuze van balanceergewichten bereikt hij eersteklas loopeigenschappen.
Piaggio heeft twee verschillende soorten krukassen gebruikt in zijn automatische tweetaktmotoren in het segment van de 125cc-180cc cilinderinhoud. Deze verschillen alleen in de diameter van de krukassen en de pendiameter van het onderste drijfstangoog.
De vroege motoren, zoals gebruikt in de SKR-, TPH- en Hexagon-modellen van de EX-serie, gebruikten krukassen met een diameter van slechts 90 mm.
De latere motoren van de Gilera Runner FX/FXR, Piaggio Skipper, Hexagon LX/LXT en Italjet Dragster 125/180 serie gebruikten krukassen met een diameter van 92 mm.
De assen van de jongere motoren passen dus niet in de oude koffers. Om deze reden zijn bijna alle tuning krukassen vervaardigd met 90 mm zijplaten (BGM, Malossi). Ze passen dus altijd in alle behuizingen
Reviews
krukas BGM evolution 52 mm slag, 105 mm drijfstang (standaard), ø=90 mm webben piaggio maxi 2 takt aprilia sr125 gilera runner 125fx 180fxr italjet dragster 125 180 piaggio skr125 skr150 typhoon 125 skipper125 skipper150 zeshoek 125ex 150
- Snel geleverd
- Achteraf betalen
- Eenvoudig retourneren