Menu
  • discountLaagste prijsgarantie
  • starBeoordeeld met een 9.2
  • local_shippingGratis verzending vanaf € 75*
  • credit_cardAchteraf betalen of in 3 delen

Cilinder piaggio zip 4T 80cc (4T 2V) - Naraku (verbeterde versie)

A-kwaliteit 80cc cilinder Zip 4T en andere scooters met het Piaggio 4-takt motorblok. Naraku 80cc cilinderkit V2 = verbeterde versie. Geschikt voor 2V en 4V, snor en brom. Past op het standaard carter. Uiteraard de laagste prijs online bij Scooterdiscounter en compleet geleverd met zuiger en pakkingen. De originele cilinderkop kan je gebruiken op deze 80cc cilinder zip 4t. Boring 48.00 mm.

€ 113,28

Beschikbaarheid: Niet op voorraad

  • discountLaagste prijs garantie
  • local_shippingSnelle verzending (PostNL&GLS)
  • starBeoordeeld met een 9,2
  • supportDeskundige helpdesk
  • credit_cardAchteraf betalen of in 3 delen
  • swap_horizEenvoudig retourneren
  • discountLaagste prijs garantie
  • starBeoordeeld met een 9,2
  • credit_cardAchteraf betalen of in 3 delen

Handig om mee te bestellen

Beschrijving

Nauwkeurig verwerkte Naraku 80cc cilinder Piaggio Zip 4T en andere scooters met het Piaggio 4-takt 2V kleppen blok of de 4V.

Naraku 80cc Zip V2 = Verbeterde versie.

Bij deze kit zit een speciale zuiger die geschikt is voor 4T 2v en 4T 4V. Het past dus altijd!
Deze Naraku 80cc cilinder geeft je scooter aardig wat meer power waardoor de trekkracht toeneemt en de topsnelheid een stuk hoger wordt. Gemiddeld is de snelheid die bereikt kan worden met deze kit hoger dan 80 km/h. Niet toegestaan op de openbare weg! Deze 'Big Bore' cilinder voor Piaggio 4-takt scooters heeft een reer goede prijs kwaliteit verhouding en compleet geleverd met zuiger en pakkingen. De originele cilinderkop past op deze 80cc cilinder zip 4t.
Heb je een vastloper gehad of is je oude cilinder versleten zonder dat je de scooter wil opvoeren? Kies dan voor de standaard 50cc cilinder Zip 4t (klik).
Zeer goed alternatief voor de Top Performance 80cc 4t2v of Malossi 80cc cilinderkits. Een stuk goedkoper en dezelfde prestaties!

Dagelijks gebruik van je scooter

Rij je dagelijks met je Zip of andere Vespa scooter? Mooi! De compressieverhouding van deze 80cc cilinder is speciaal aangepast aan de behoeften van het dagelijks gebruik. Deze cilinderkit heeft dus solide vermogens- en koppelwaarden en is tegelijkertijd ontworpen voor een lange levensduur. De cilinder is van het merk Naraku en  toont zijn sterke punten vooral op bergpassages of in ritten met 2 personen. Niet te vergelijken met goedkopere 70cc of 80 cc cilinders.
Zoals gebruikelijk bij Naraku is ook deze 79cc cilinder van hoge productiekwaliteit en overtuigt met een zeer goede vermogensafgifte. De kit kan worden bediend met de originele carburateur, maar we raden aan om de hoofdsproeier aan te passen. De leveringsomvang omvat alle onderdelen die nodig zijn voor de montage, zoals de zuigerset en afdichtingsset. De originele cilinderkop kan gewoon gebruikt worden bij deze kit.

Verschil Naraku 80cc, DR 80cc en Top Performance 80 Piaggio 4t 2v

Je kan je afvragen wat de verschillen zijn met andere 80cc Piaggio cilinders. We hebben dit voor je uitgezocht en leggen het hier daarom uit. De prijs van de Naraku is natuurlijk de meest gunstige en is daarmee tevens de goedkoopste 80cc cilinder voor een Zip of Vespa LX. Hoe kan dit? Naraku is een prijsveschter maar heeft toch een goede kwaliteitscontrole. Daarnaast doet Naraku minder aan marketing en kopen we Naraku groot in. Daardoor kunnen we de kit extra goedkoop aanbieden. De boring is iets kleiner van de Naraku waardoor deze eigenlijk op ca 79cc uitkomt. De boring is in verhouding tot de DR80 / Top Performance 80 cc iets kleiner waardoor je er vanuit kan gaan dat de Naraku 80cc iets minder snel is. Het verschil is minimaal en dat merk je dus nauwelijks terug in de prestaties, maar het is dus wel een verschil. Ook is de compressieverhouding iets lager van de Naraku en daardoor verlaagt het de prestaties iets en is de cilinder minder aggresief. Wil je het maximale behalen kun je beter iets meer betalen en gaan voor een DR80 of een Top Performance 80cc voor Piaggio 4t 2v. Als we kijken naar de afwerking dan is deze erg goed en past die wel in hetzelfde staatje als die van een DR of TP cilinderkit. De Naraku past ook op de 4v blokken en de andere cilinders zijn uitsluitend voor 2v blokken geschikt. De Naraku is ook gemaakt van gietijzer net als de DR en TP cilinders. De keuze is uiteindelijk persoonlijk. Wil je liever minder uitgeven dan is de Naraku de beste. Wil je een merk met meer bekendheid en een grotere diameter? Ga dan voor een TopPerformance of DR.

80cc cilinder monteren op Piaggio Zip 4T

Zelf je big bore cilinder monteren op je Zip? Natuurlijk! Dit klusje is wel iets moeilijker dan het monteren van een uitlaat bijvoorbeeld, maar nog steeds is het geen hogere wiskunde. Mocht je nog nooit eerder een cilinder gemonteerd hebben, raden we aan om wat video's / tutorials online te volgen of om hulp in te schakelen van iemand dit dit al eens eerder gedaan heeft. Je hebt niet echt specifiek gereedschap nodig, maar een doppenset en wat steeksleutels zijn wel heel handig. De pakkingen altijd vervangen, die worden bij deze kit bijgeleverd. Ook is het aan te raden om de bougie gelijk te vervangen. Het inrijden van de cilinder is nodig, doe ca. 500 km rustig aan en voorkom zware belasting. De zuiger en zuigerveren moeten inslijten op de cilinderwand. Heb je een vastloper gehad? Of is er wat anders stuk gegaan? Controleer het carter (motorblok) dan altijd op eventuele defecten en restanten van onderdelen.

80cc cilinder Zip 4T voor welke motorblokken?

Als je een Zip 4-takt hebt, dan heeft deze eigenlijk altijd het 4T 2V motorblok. Dit is het 4-takt Piaggio blok met 2 kleppen. Als je Zip nieuwer is dan 2017 kan het zijn dat er een ander blok geplaatst is, dit is ook het geval bij de iGet. Deze blokken hebben een 3V cilinderkop en daar past deze cilinder niet op. Voor alle andere Zip uitvoeringen past het. Het maakt dus niet uit of je een snor (25 km/h) hebt of een brom (45 km/h). De zuiger is aangepast waardoor het ook op 4-klepper blokken past!

Merk en artikelnummer: Naraku NK103.11

Specificaties 4T 2V 80cc cilinder

Boring : Ø48mm
Slag : 41,8mm
Cilinderinhoud : 79cc
Materiaal : Gietijzer
Klasse : Standaard
Inclusief cilinderkop : Nee
Boringscategorie : Big Bore
Pistonpen : Ø13mm
Koeling : Luchtgekoeld

Passend op:

4-Takt 2v scooters

  • Aprilia Scarabeo 50 AIR 4T 2V E2 '02-'06 (Piaggio)
  • Aprilia Scarabeo RST 50 AIR 4T 2V E2 '06-'09 (Piaggio)
  • Aprilia Sport City One 50 AIR 4T 2V E2 '08-'10
  • Derbi Atlantis 50 AIR 2T E2 '03-'09 (Piaggio)
  • Derbi Atlantis 50 AIR 4T 2V E2 '04-'07 (Piaggio)
  • Derbi Boulevard 25km/h AIR 4T 2V E2 '09 (Piaggio)
  • Derbi Boulevard 50 AIR 4T 2V E2 '09 (Piaggio)
  • Italjet Jet-Set 50 AIR 4T 2V E2 '04 (Piaggio)
  • Italjet Torpedo 50 AIR 4T 2V E2 '04 (Piaggio)
  • Malaguti Centro 50 AIR 4T 2V E2 '08-'11 (Piaggio)
  • Malaguti Ciak Master 50 AIR 4T 2V E2 '06-'11 (Piaggio)
  • Piaggio Fly 25km/h AIR 4T 2V E2 '08-'11
  • Piaggio Fly 50 AIR 4T 2V E2 '04-'06
  • Piaggio Fly 50 AIR 4T 2V E2 '07-'09
  • Piaggio Fly II 25km/h AIR 4T 2V E2 '12-'17
  • Piaggio Fly II 50 AIR 4T 2V E2 '13-'15
  • Piaggio Liberty 50 AIR 4T 2V E1 '02-'03
  • Piaggio Liberty Delivery 50 AIR 4T 2V E2 '05-'06
  • Piaggio Liberty Delivery 50 AIR 4T 2V E2 '06-'17
  • Piaggio Liberty MOC 50 AIR 4T 2V E2 '09-'16
  • Piaggio Liberty RST 50 AIR 4T 2V E2 '04-'05
  • Piaggio Liberty RST 50 AIR 4T 2V E2 '05-'08
  • Piaggio Liberty Sport 50 AIR 4T 2V E2 '06-'08
  • Piaggio Zip II 25km/h AIR 4T 2V E2 '06-'16
  • Piaggio Zip II 50 AIR 4T 2V E1 '00-'05
  • Piaggio Zip II 50 AIR 4T 2V E2 '06-'17
  • Vespa ET4 50 AIR 4T 2V E1 '00-'04
  • Vespa LX 25km/h AIR 4T 2V E2 '10-'12
  • Vespa LX 50 AIR 4T 2V E2 '05-'09
  • Vespa LX Touring 25km/h AIR 4T 2V E2 '11-'12
  • Vespa LXV 25km/h AIR 4T 2V E2 '12-'13
  • Vespa Primavera 25km/h AIR 4T 2V E2 '14-'17
  • Vespa S College 25km/h AIR 4T 2V E2 '10-'12
  • Vespa Sprint 25km/h AIR 4T 2V E2 '14-'17

4-takt 4v scooters

  • Aprilia Scarabeo NET 50 AIR 4T 4V E2 '09-'10 (Piaggio)
  • Aprilia Scarabeo RST 50 AIR 4T 4V E2 '09-'12 (Piaggio)
  • Aprilia Scarabeo RST 50 AIR 4T 4V E2 '14-'17 (Piaggio)
  • Aprilia Sport City One 50 AIR 4T 4V E2 '11
  • Aprilia SR Motard 50 AIR 4T 4V E2 '13-'21
  • Piaggio Fly 50 AIR 4T 4V E2 '11
  • Piaggio Fly II 50 AIR 4T 4V E2 '12-'17
  • Piaggio Typhoon II 50 AIR 4T 4V E2 '12-'19
  • Vespa LX 50 AIR 4T 4V E3 '09-'13
  • Vespa LX Touring 50 AIR 4T 4V E2 '10-'13
  • Vespa Primavera 50 AIR 4T 4V E2 '13-'17
  • Vespa S College 50 AIR 4T 4V E2 '08-'14
  • Vespa Sprint 50 AIR 4T 4V E2 '14-'17

Reviews

Customer Reviews 1 item(s)

Sorteer op:
van P faber geplaatst op 08-09-2021
Prijs
Kwaliteit
Afwerking

Echt een snelle cilinder en ik vind hem er netter uitzien dan mijn vorige DR80cc voor Zip. Heb deze nu 3 weken op mijn Zip maar het rijd echt heerlijk.....voor mij geen 50cc meerr!!
Cilinder piaggio zip 4T 80cc (4T 2V) - Naraku (verbeterde versie)
Cilinder piaggio zip 4T 80cc (4T 2V) - Naraku (verbeterde versie)
  • checkSnel geleverd
  • checkAchteraf betalen
  • checkEenvoudig retourneren
€ 113,28

Andere klanten bekeken ook