Menu
  • discountLaagste prijsgarantie
  • starBeoordeeld met een 9.2
  • local_shippingGratis verzending vanaf € 75*
  • credit_cardAchteraf betalen of in 3 delen

automatische choke dellorto/arreche carburateur ø tot 22 mm piaggio stekker

automatische choke -dellorto/arreche- carburateur ø tot 22 mm - piaggio-stekker

€ 19,42

Beschikbaarheid: ✔ Voor 16:30 besteld, morgen bezorgd*

  • discountLaagste prijs garantie
  • local_shippingSnelle verzending (PostNL&GLS)
  • starBeoordeeld met een 9,2
  • supportDeskundige helpdesk
  • credit_cardAchteraf betalen of in 3 delen
  • swap_horizEenvoudig retourneren
  • discountLaagste prijs garantie
  • starBeoordeeld met een 9,2
  • credit_cardAchteraf betalen of in 3 delen

Beschrijving

Een elektrische choke ontlast de bestuurder volledig van het vervelende werk van de choke-bediening, daarom zijn ze ook af fabriek in bijna alle moderne voertuigen geïntegreerd, als ze nog geen injectiesysteem hebben.
De techniek in deze kleine zwarte dozen is relatief eenvoudig gehouden.

De basisstand van de choke staat over het algemeen altijd op 'geactiveerd', d.w.z. de choke staat in de stand waarin de carburateur meer brandstof krijgt dan normaal zodat deze goed kan starten.

Zodra er stroom op staat, wat pas het geval is zodra de motor wordt gestart, wordt een interne spoel verwarmd door de stroom. Deze warmte wordt overgebracht naar een zogenaamde expansiewas. Deze wax doet zijn naam eer aan en zet uit. Tegelijkertijd duwt hij de aangesloten chokezuiger in de carburateur en beëindigt zo de chokefunctie. Het geheel speelt zich af binnen een tijdsbestek van enkele minuten, het heeft dus niets te maken met een spontane magnetische schakelfunctie of iets dergelijks.

Helaas is deze vertraagde functie ook een van de nadelen van de elektrische choke.

Omdat hij niet intelligent wordt aangestuurd, weet hij niet of de motor al warm is of niet.

Daarom wordt bij het stoppen van de motor ook de stroomtoevoer naar de choke gedeactiveerd. De ingesloten was koelt weer af en afhankelijk van de lengte van de rijonderbreking krijgt de motor evenveel brandstof alsof hij koud was, hoewel hij nog steeds goed opgewarmd is en zonder deze ondersteunende brandstofdouche heerlijk zou starten.
Daarom moet je nu gas geven om de motor te starten om een ​​teken van leven van zijn motor te krijgen. Dit is een van de redenen waarom het zinvol kan zijn om over te stappen op een handmatige choke. Met deze maatregel kan het brandstofverbruik van korteafstandsrijders gemakkelijk met één liter per 100 km worden verminderd.

Vaak brandt de bobine door in de elektrische choke, dan start de motor perfect, maar sterft steeds weer af in warme toestand omdat hij te veel brandstof krijgt.

Tijdens het testen kunt u elke E-Choke controleren door deze eenvoudig aan te sluiten op een willekeurige 12V-voedingsbron, ongeacht of dit DC of AC is.

Als de zuiger ook na enkele minuten niet zichtbaar uitschuift, moet de choke worden vervangen.

Dit item heeft een piaggio-specifieke connector en kan worden gebruikt op alle Dell'Orto en Arreche carburateurs met een apparaat voor een elektrische choke.

Controleer de voertuigspecifieke afstelmaat.

Reviews

Er zijn nog geen reviews. Ben jij de eerste?
automatische choke  dellorto/arreche  carburateur ø tot 22 mm   piaggio stekker
automatische choke dellorto/arreche carburateur ø tot 22 mm piaggio stekker
  • checkSnel geleverd
  • checkAchteraf betalen
  • checkEenvoudig retourneren
€ 19,42